Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Outdoorová matematika v kontextu města Plzně pro žáky ve věku 11 - 15 let
Brabcová, Eliška ; Kaslová, Michaela (vedoucí práce) ; Vondrová, Naďa (oponent)
Předmětem této diplomové práce je outdoorová matematika v kontextu města Plzně určená pro žáky druhého stupně základních škol. Téma práce jsem si zvolila pro jeho potenciál v rozvoji prostorové inteligence žáků a pro propojení různých oborů a přiblížení se reálným matematickým situacím. Cílem práce je sestavit vhodné aktivity outdoorové matematiky v kontextu města Plzně pro žáky ve věku 11-15 let a dále vhodnost těchto aktivit ověřit se žáky. Ověření aktivit v praxi je následně reflektováno, případně jsou navrženy úpravy nebo doplněny další po- známky pro použití v praxi. Použité metody v rámci aktivit outdoorové výuky zahrnují práci s textem, řešení problémů, praktické zkušenosti i diskuzi. Aktivity jsou analyzovány pomocí kritérií s bodovým ohodnocením a tříděny do skupin podle použitelnosti v praxi u daného typu vzorku. Osm vytvořených aktivit z deseti sestavených je na základě bodového hodnocení považo- váno za použitelné v praxi u daného typu vzorku s drobnými či většími úpravami. Čtyři z nich jsou hodnoceny jako použitelné v praxi u daného typu vzorku na základě stanovených kritérií. V diskuzi jsou shrnuta použitá kritéria, výsledky práce a další komentáře. Práce přináší poznatky o outdoorové výuce, inspiraci k takovému typu výuky a konkrétní sadu ověřovaných sérií aktivit v kontextu města...
Outdoorová matematika v kontextu města Plzně pro žáky ve věku 11 - 15 let
Brabcová, Eliška ; Kaslová, Michaela (vedoucí práce) ; Novotná, Jarmila (oponent)
Předmětem této diplomové práce je outdoorová výuka matematiky pro žáky ve věku 11- 15 let v kontextu města Plzně. Hlavním cílem bylo navrhnout sérii aktivit outdoo- rové matematiky pro druhostupňové žáky. Je poukazováno na prostor uvnitř Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání (RVP ZP) k využití mezioborové integrace a mezipředmětových vazeb, pro které může být outdoorová výuka vhodnou. Práce shr- nuje poznatky ohledně motivace, určuje specifika matematiky jako vyučovacího předmětu a vyzdvihuje konstruktivistické zásady vyučování v kontextu výsledků šetření České školní inspekce v oblasti matematiky. Jsou zde shrnuty nejvýznamnější překážky a přínosy outdo- orové výuky jako i její koncepce a několik málo ze snadno dostupných zdrojů inspirace pro outdoorovou matematiku pro žáky druhého stupně. Navržené aktivity popsané v praktické části práce jsou na míru ušity konkrétním místům města Plzně, odkazují se na očekávané výstupy RVP ZV a spojují vybraná matematická témata v jeden celek společně se zvoleným venkovním prostředím. Práce chce upozornit na pozitiva outdoorové výuky především ve spojení s potenciálním motivačním přínosem, který je jedním ze...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.